reklama

Fore ! (čítaj fór)

Ako som skoro zabil sám seba na golfe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Ešte stále som skôr nadšeným, ako dobrým hráčom golfu. Z tohoto môjho nadšenia vyplývajú rôzne komické situácie, ktoré si privodím na ihrisku. V čase, keď sa stanú, mi nepripadajú ani za mak vtipné. Smiech ma väčšinou chytí až s odstupom času.
Už pri prvých hodinách golfu s trénerom sa každý nádejný hráč dozvie, kedy a ako môže začať odpal. Treba odhadnúť vzdialenosť, zobrať správny typ palice, počkať, kým sa hráči pred vami dostanú do bezpečnej vzdialenosti a potom treba spraviť doknalý švih, aby mala loptička požadovaý smer a dĺžku. Ideálna predstava. 
Na prvých hodinách sa nádejný hráč zozámi so slovkom fore (fór). Tento pokrik má upozorniť náhodou ohrozeného hráča, alebo skupinku hráčov, že sa na nich rúti zle (alebo až veľmi dobre) odpálená loptička.
Netušil som, že budem musieť kričať fore sám na seba. Logicky sa to v podstate ani nedá. Ale vo svete sa často deje moho nelogických vecí.
Jedného pekného letného dňa som sa s kamarátom vybral na golfové ihrisko v Duakiliti. Hra sa nám pekne vyvíjala, nejaký ten páreček (PAR = norma jamky, PAR 3 – jamku treba zahrať na 3 údery), nejaký búgy (BOOGIE = 1 úder nad PAR) a o ostatných radšej hovoriť nebudem. 
Až kým neprišla jamka číslo 6. Pre tých, ktorí poznajú Dunakiliti, tak je to tá pri plote, smerom k hlavnej ceste. Natíčkoval som si loptičku na odpalisku (natíčkovať = postaviť loptičku na ten drevený špendlík), zobral som si do rúk drajver (Drajver = najväčšia a najdlhšia palica, ináč volaná aj drevo 1), vyskúšal som si švih naprázdno. Pozdával sa mi, tak som sa postavil k natíčkovanej loptičke, založil drajver za loptičku. Chvíľka odhodlávania sa, náprah, švih, divný zvuk a počujem kamoša, ako kričí:“ FOOOREEEE vole!“ Ľahol som na odpalisku k zemi, lebo som videl lptičku, rútiacu sa mi rovno do úsmevu. Nechápal som. Až po chvíľke, keď som sa pozviechal zo zeme, mi kamoš povedal, že som trafil stĺpik v plote tak presne, že sa loptička vyrútila proti mne. Nebolo mi do smiechu. Najmä ked som jamku musel hrať o pekných 30 metrov dlhšiu.
To, že som mohol spáchať golfovú samovraždu mi prišlo až v klubovni pri popíjaní kávičky.


Martin Struhár

Martin Struhár

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa na svet pozerať optikou, mierne posunutou smerom k inému vnímanu sveta. Zoznam autorových rubrík:  TuristickéGolfSúkromnéGastronómiaNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu