reklama

Zmeny v nás

Blízkosť človeka k človeku bola odjakživa v horách iná, ako v bežných situáciách. Bola. Aj tu sa medzi nami veľa zmenilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Ešte za čias nedávno minulých, keď som sa na túrach po našich horách stretával s dederónmi, maďarmi, poliakmi, čechmi a slovákmi, na turistických chodníčkoch bolo samozrejmosťou, že medzi nami padol krátky pozdrav. Každý po svojom. Češi svojim ahoj, alebo dobrej den, niektorí si len brukli brej, maďari svojim szia, dederóni guten tag (bez Bohušovho predslovu s hochmi) a našinci jednoducho ahoj, alebo dobrý deň.
Takýto pozdrav zmenil monotónny rytmus chôdze, pretrhol myšlienky, alebo jednoducho potešil dušu.
Keď sa mi v minulosti niekto neodzdravil, tak som to považoval za divné. V dnešej dobe je to jav, ktorý sa na našich turistických chodníkoch objavuje čoraz častejšie, ba mám ten pocit, že sa to stáva samozrejmosťou a človek, ktorý sa pozdraví sa javí ako exot. V tomto prípade mi nevadí byť exotom. Naše hory mám veľmi rád a chcem, aby sa tento zvyk medzi turistami udržal.
Ahoj na horách.


Martin Struhár

Martin Struhár

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa na svet pozerať optikou, mierne posunutou smerom k inému vnímanu sveta. Zoznam autorových rubrík:  TuristickéGolfSúkromnéGastronómiaNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu