reklama

Ďakujem, ktoré ma prekvapilo.

Občas sa udejú veci, na ktoré nie je človek pripravený. Väčšinou sú to nepríjemnosti, ktoré zašarapatia v rodinnom rozpočte, v časovom rozvrhu, v atmosfére v rodine, alebo v práci. Občas sa však stane niečo, čo prekvapí pozitívne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Labka na rukách svojej doeasnej panieky
Labka na rukách svojej doeasnej panieky (zdroj: Martin Struhár)

Asi pred štvrť rokom sme sa s manželkou stali nečakanými psíčkarmi. Sestra odišla pracovať do zahraničia a 13 ročnú Labku nechala v opatere nášho otca. Labka mala na svoj vek nie zriedkavé zdravotné problémy, tak som sa ponúkol otcovi, že sa o ňu postaráme. Otec veľmi rád súhlasil. Labka absolvovala operáciu a teraz je z nej úplne iný, vymenený pes. Šantí, hrá sa a je na šťastie v pohode.
Labka nám upravila životné cykly do železnej stability. Každé ráno nás zobudí pravidelne o 6.30 a pýta sa von. Keďže mám asi menej trpezlivosti a silnejšiu vôľu, tak s ňou zväčša vybehnem von, pokiaľ Janka pripraví raňajky.
Jedno ráno sa s Labkou vzájomne venčíme. Labka vykonala svoju potrebu, vytiahol som papierovú súpravu na odpratávanie psích exkrementov, vyškrabal som to z trávy a smeroval som ku smetiakom, keď zo školy, pred ktorou sa zväčša prechádzame vybehol školník a kričí na mňa:
„Ďakujem pán sused!“ a zašiel späť, plniť si svoje školnícke povinosti pred začiatkom vyučovania.
Ani si neviete predstaviť, aký som bol prekvapený a ako mi pán školník príjemne naštartoval deň.
Ten pocit som si zobral k srdcu a odvtedy sa snažím podobný pocit privodiť ľuďom v mojom okolí. Mnohí však nechápu, prečo im ďakujem za samozrejmé veci. Robím to jednoducho preto, že som si všimol, že to spravili a preto, aby vedeli, že si to vážim.


Martin Struhár

Martin Struhár

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa na svet pozerať optikou, mierne posunutou smerom k inému vnímanu sveta. Zoznam autorových rubrík:  TuristickéGolfSúkromnéGastronómiaNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu